Studenti Digitalne ekonomije i inovacija semestar završili radionicama i panelom „INO-Strateški scenariji i Razvojna strategija Hrvatska 2030.“

Studenti Digitalne ekonomije i inovacija priveli su kraju treći semestar diplomskog studija Poslovne ekonomije u Sveučilišnom centru Varaždin radionicama i panel raspravom na temu „INO-Strateški scenariji i Razvojna strategija Hrvatska 2030.“ koji su se odvijali u sklopu nastave iz kolegija Inovacije i strateški razvoj.

Nastava je održana u skladu s nazivom smjera, na inovativan način. Studenti su nova saznanja o strateškom razvoju inovacija stjecali metodom obrnute učionice (izradom kritičkih prikaza), aktivnim sudjelovanjem tijekom predavanja i seminara u klasičnoj učionici, suradničkim učenjem kroz interaktivne radionice i timsko-plenarne panel diskusije. Anonimno, korištenjem mobilne aplikacije, metodom istorazinskog ocjenjivanja studenti su vrednovali postignute ishode učenja svojih kolega.

Tako je završio kolegij Inovacije i strateški razvoj, a kako je počeo?

Prije dolaska na nastavu studenti su trebali proučiti obveznu literaturu, napisati kritički osvrt na zadanu temu i proučiti Nacionalnu razvojnu strategiju Republike Hrvatske do 2030. godine https://hrvatska2030.hr/. Na temelju proučene građe, podijeljeni u četiri tima po šest članova, studenti su trebali izraditi INO-Strateški scenarij u okviru odabranog razvojnog smjera HR-2030: 1. Održivo gospodarstvo i društvo, 2. Jačanje otpornosti na krize, 3. Zelena i digitalna tranzicija i 4. Ravnomjeran regionalni razvoj, na način da u okviru odabranog smjera razviju svoj INO-Strateški scenarij i isti mapiraju u okviru strateških ciljeva Hrvatska 2030.

Tijekom dva dana interaktivnih radionica koje su mentorirali izvoditelji kolegija prof. dr. sc. Ljerka Luić i dr. sc. Ivan Šabić, primjenom PESTLED metode i samo-evaluacijskih alata razvoja inovacije od ideje do tržišta, timovi su razvijali svoj INO-Strateški scenarij, rezultate koje su prezentirali treći dan u okviru panel rasprava pred cijelom generacijom DEI studenata. Na kraju svakog panela uslijedila je konstruktivna rasprava s prijedlozima poboljšanja inovacije i provedba istorazinskog vrednovanja.

Nositeljica kolegija prof. dr. sc. Ljerka Luić panel je pratila iz pozadine, a na kraju je pozvala voditelje timova te moderirala zaključni panel nakon kojeg su studenti s osmijehom i zadovoljstvom dali svoje komentare. Vrijedno je istaknuti komentar: „Hvala Vam na prilici da učimo jedni od drugih, na taj način se razvijamo i još više povezujemo kao grupa“.

Uz ovaj inovativan metodološki pristup studenti su ujedno polagali ispit te svoj predzadnji semestar Sveučilišnog diplomskog studija Poslovne ekonomije smjer Digitalna ekonomija i inovacije završili s novim saznanjima o strateškom promišljanju, inovativnim idejama i viziji strateškog razvoju Hrvatske u sljedećih 30 godina.


  • Kategorija: pe