O političkoj komunikaciji i medijima na debati u organizaciji Odjela za odnose s javnostima na Sveučilištu Sjever

U sklopu Dana otvorenih vrata Sveučilišta Sjever i Festivala znanosti u utorak, 23. travnja 2024. u Sveučilišnom centru Varaždin održana je debata na temu „Očekivanja i ishodi političke komunikacije- javna komunikacija i parlamentarni izbori“. U raspravi o političkoj komunikaciji u javnom prostoru prije, za vrijeme i nakon parlamentarnih izbora, kao i o aktualnim događanjima na hrvatskoj političkih sceni sudjelovali su prof. dr. sc. Dražen Lalić, izv. prof. dr. sc. Miro Kovač i politički komentator prof. dr. sc. Žarko Puhovski.

Debatu je organizirao Odjel za odnose s javnostima Sveučilišta Sjever, a gosti su se dotaknuli tema vezanih uz javnost, javnu komunikaciju, komunikacijske strategije stranaka i političara u Hrvatskoj, ali i rezultata nedavnih parlamentarnih izbora koje je obilježila rekordna izlaznost građana na birališta.

„Politika je borilački sport“, „Groteskna je situacija u kojoj se predsjednik Republike istakne kao kandidat za premijera, pa se njegovo ime ne smije spominjati u kampanji“, „Pojednostavljenje retorike u kampanji s lošim sloganima“, „Mediji u Hrvatskoj su nekvalitetni, nema analiza niti kvalitetnih informacija“, neki su od naglasaka s debate.

Gosti Sveučilišta Sjever analizirali su retoriku primjerice Andreja Plenkovića, Zorana Milanovića, Peđe Grbina, Ivana Penave, kao i rad vodećih stranaka u hrvatskoj politici, interes javnosti, dobitnicima i gubitnicima izbora, paradoksima u politici, ali i moguće scenarije raspleta aktualne situacije u smislu potrebnoga broja zastupnika u Hrvatskom saboru za formiranje nove Vlade.

Istaknuli su i potrebu obrazovanja, posebice važnost edukacije mladih o kulturnim temama i o unaprjeđenju njihovih kritičkih sposobnosti. Dodali li su kako se za komentatore o aktualnim političkim pitanjima u medijima sve manje angažiraju politički analitičari i analitičari javne komunikacije, a sve češće PR-ovci. Razloge ovoj situaciji, mišljenja su, treba tražiti u tome što analitičare u izbornom procesu treba platiti, dok PR-ovci zapravo rade u vlastitom interesu. Na taj se način zapostavlja činjenica da su oni istovremeno  angažirani u kampanji pojedinih političkih stranaka čime postaje upitna objektivnost njihovih medijskih istupa.

Brojne okupljene nastavnike i studente pozdravila je prof. dr. sc. Iva Rosanda Žigo, v. d. pročelnice Odjela odnose s javnostima, dok je debatu moderirao dr. sc. Višeslav Kirinić.  

Galerija
  • Kategorija: oj