Ivan Patačko - Nadam se da će me stvorene navike iz studija multimedije održati motiviranim i gladnim izazova za svakodnevnim učenjem, novim vještinama, znanjima i iskustvima

Znate li tko je prvi student koji je završio diplomski sveučilišni studij Multimedija na Sveučilištu Sjever?  S njim smo odradili veoma inspirativan intervju koji će Vas zasigurno potaknuti na neke nove korake u Vašem profesionalnom životu!

Pročitajte i sami zašto. 

Ivane, čestitke!

 

  1.       Ovim bih Vas putem zamolila da mi kažete nešto više o sebi  s fokusom na Vaše dosadašnje radno ili profesionalno iskustvo, volontiranje, itd.

Prije svega, srdačan pozdrav vama i vašim čitateljima! Zovem se Ivan Patačko, dolazim iz Đurđevca, mjesta u kojem smo u 16. stoljeću iz topa ispalili pijetla na osmansku vojsku i time se uspješno obranili.

U ožujku ove godine trebao sam proslaviti trideseti rođendan, međutim neprilike u kojima smo se našli, a uzrokovane su pandemijom virusa nisu dopustile veće slavlje, stoga službeno egzistiram kao dvadesetdevetogodišnjak. Barem nešto pozitivno, sreća moja da nisu rezultati testa na virus.

Interes za računala i digitalnu tehnologiju otkrivam još u ranoj osnovnoškolskoj dobi pa ga nastavljam razvijati upisujući smjer zanimanja „Grafičar dizajner multimedijskih sadržaja“ srednje Graditeljske škole u Čakovcu.

Očaran dimenzijama multimedijskog svijeta, profesionalni razvoj nastavljam na preddiplomskom studiju Multimedija, oblikovanje i primjena Veleučilišta u Varaždinu – danas poznatijeg kao Sveučilište Sjever.

Ljetne stanke provodio sam pohađajući razne radionice iz domene multimedije, razmjenjujući iskustva s kreativcima iz tog područja. 2010. godine, spletom okolnosti, pružila se prilika da u ljetnoj pauzi između ispita pokažem svoje sposobnosti u obližnjoj kompaniji RASCO. Impresioniran visokom razinom profesionalnosti u radnom okruženju te pristupačnim ljudima, fokusom kompanije na mladi i obrazovani kadar, ozbiljno pristupam izazovima prepoznajući svoju šansu. Long story short, zahvaljujući korporativnim vrijednostima kompanije RASCO u kojima je „ulaganje u mlade ljude ulaganje u budućnost“, postajem stipendista s osiguranim radnim mjestom nakon završetka studiranja. Ovim putem se zahvaljujem Frani Franičeviću i Darku Paviši na pruženoj prilici koja mi je te godine doslovno okrenula život za 180 stupnjeva.

I tako danas, već sedam godina, imam prilike sudjelovati u oblikovanju svih multimedijskih aspekata vizualne komunikacije u odjelu marketinga kompanije RASCO. Kompanija RASCO nije marketinška agencija i nije kreativni studio, stoga se ne nalazimo u klasičnoj priči kakve ste navikli čitati kada je u pitanju intervju iz domene kreative.

Moja životna priča pronalazi smisao u težnji ka poslu kojeg volim jer smatram da tada više neću morati raditi ni jednog dana svog života. A ljubav i strast prema svim područjima multimedije, postoji otkad znam za sebe što mi u svakodnevnici predstavlja izuzetno važnu motivaciju i inspiraciju.

  1.       Zašto ste upisali diplomski studij Multimedija na Sveučilištu Sjever? Smatrate li da je to bila dobra odluka?

Nakon uspješnog završetka preddiplomskog studija težio sam primjeni znanja i stjecanju radnog iskustva naspram nastavka školovanja na diplomskom studiju koji je u to vrijeme bilo moguće nastaviti u Sloveniji.

Primarni cilj bio je etablirati svoju poziciju u RASCO-u. Obzirom da sam atipičan profil zaposlenika u kompaniji kojoj primarno prevladavaju inženjeri strojarstva, u početku je bilo neobično jer sam mogućnostima multimedijskih alata nastojao impresionirati nove kolege i kolegice i istovremeno im prezentirati potencijal multimedije.

Zahvaljujući podršci Uprave, imao sam prilike sudjelovati u oblikovanju vizualne komunikacije u nastupu kompanije na tržištima diljem svijeta pri čemu kompanija pronalazi i utemeljuje grafički identitet zaštićen elementima boje, tipografije i logotipa.

Stečenim iskustvom, prateći filozofiju kompanije u investiranju u program profesionalnog razvoja karijera svojih zaposlenika, a zatim i implementaciju novih tehnologija kako bi povećala konkurentnost na tržištu, prepoznajemo potencijal u novootvorenom diplomskom studiju smjera Multimedije.

Zahvaljujući neprocjenjivoj podršci i motivaciji obitelji, nisam puno razmišljao oko odluke o upisu na studij.

Danas, dvije godine nakon te odluke, izuzetna mi je čast ući u povijest kao prvi magistar inženjer multimedijske i grafičke tehnologije iz prve generacije upisanih u smjer diplomskog studija Multimedija, na čemu sam neizmjerno zahvalan apsolutno svima koji su to i omogućili.

  1.       Nedavno ste imali online obranu diplomskog rada te time postali prvi magistar inženjer multimedijske i grafičke tehnologije koji je završio studij na Sveučilištu Sjever. Koja je bila tema Vašeg rada? Zašto ste se odlučili baš za navedenu temu?

Zaustavimo se na trenutak pa obratimo pozornost na niz detalja – rekli ste “online obrana diplomskog rada iz područja multimedije na Sveučilištu Sjever”. Spletom okolnosti, vizija budućnosti digitalizacije obrazovanja postala je sadašnjost koju smo bili prisiljeni prihvatiti. Vjerujem da je to pozitivna tranzicija u kojoj smo se dobro snašli i prilagodili, iako mi je žao da obrani rada nisam mogao pristupiti uživo, između članova Povjerenstva i projektorskog platna, onako na klasičan način persuazivnim djelovanjem.

Ukratko, tema rada odnosi se na razradu koncepta unaprjeđenja korisničkog iskustva u zajednici Sveučilišta Sjever. Slijedeći korporativne vrijednosti kompanije RASCO, a tiču se odgovornosti, inicijative i timskog rada, želio sam na Sveučilištu ostvariti rezultat na što većoj razini.

Studentske izazove morao sam balansirati uz poslovne obaveze. Kao i svaki drugi čovjek u takvoj situaciji, redovito sam se susretao s izazovom jednostavnije i učinkovitije organizacije. U potrazi za što kvalitetnijim alatom koji bi mi omogućio brže ispunjavanje poslovnih, studentskih i privatnih obaveza, nailazio sam na djelomična rješenja kojima nisam bio zadovoljan.

Zahvaljujući projektnom zadatku iz kolegija Komunikacija u digitalnom okruženju, kojeg je osmislio doc. dr. sc. Darijo Čerepinko, promišljanja o unaprjeđenju digitalne komunikacije u našem okruženju povezao sam s opisanom problematikom kojom sam se tada susretao.

Proces realizacije ideje bio je prilično jednostavan zahvaljujući standardima u pristupu prema rješavanju problema usvojenima od strane kompanije. Rad je prepoznat od strane mentora i na njegov prijedlog nastavili smo ga dalje razvijati te pripremati kao diplomski rad.

  1.       Hoćete li nastaviti s razvojem ideje diplomskog rada?

Naziv diplomskog rada je "Razrada koncepta unaprjeđenja korisničkog iskustva u digitalnom okruženju Sveučilišta Sjever primjenom mobilne aplikacije UNIN". Rad se bavi proširenjem spoznaje o kreiranju virtualnih okruženja, oblikovanja prezentacije informacija te proučavanju navigiranja korisnika kroz taj prostor pri čemu promatramo ostvarenu percepciju i interakciju, njezino razumijevanje i utjecaj na korisnikov doživljaj digitalnog okruženja Sveučilišta Sjever.

Rezultatima provedenog istraživanja, potvrđena je potreba za postojanjem mobilne aplikacije Sveučilišta Sjever koja bi svim članovima te zajednice pomogla u individualiziranoj organizaciji i planiranju obaveza čime bi se utjecalo i na stečeno korisničko iskustvo.

Drago mi je da je u radu prepoznat potencijal što opravdava Rektorova nagrada za najbolji studentski projekt. Ostale reakcije su iznimno pozitivne i siguran sam da ovo nije diskusija na konceptualnoj razini već promišljanje o mogućnosti provedbe ideje u egzistencijalni oblik.

Uvjeren sam da aplikacija može postati vlastiti proizvod Sveučilišta obzirom na široki kadar ljudi na Sveučilištu iz kreativne industrije. Živimo u vremenu sofisticirane tehnologije, brzih promjena, nestabilnosti i nesigurnosti gdje je budućnost nemoguće predvidjeti, ali ju je moguće stvarati.

Učinkovitom komunikacijom oblikuju se zajedničke vrijednosti i stimulira se potražnja čime članovi zajednice postaju ambasadori Sveučilišta. Stvaranjem zajedničkog identiteta između Sveučilišta i članova zajednice znatno se utječe na snagu i konkurentnost brenda Sveučilišta Sjever.

 

  1.       Što će Vam najviše ostati u sjećanju vezano uz Vaše studiranje na Sveučilištu Sjever? Kakvi su profesori? Kolege studenti?

Prva asocijacija vezana uz Sveučilište Sjever je miris kave. Zapravo je to onaj prvi instiktivni osjećaj koji vas obuzme kada se spomene neki pojam. Dinamičan raspored obaveza nije dopuštao pad koncentracije što je posljedično razvilo strast prema kavi. Nekoliko vrlo kratkih trenutaka kasnije percepcija se oblikuje i sjetim se ljudi koji čine Sveučilište. Bez obzira radi li se o profesorima, studentima ili zaposlenicima.

Obzirom da smo prva generacija novootvorenog diplomskog studija očekivao sam poteškoće u načinu provedbe i organizacije nastave. Želio bih se zahvaliti doc. art. Robertu Gečeku na svemu što je učinio za područje multimedije i umjetnosti te što je beskompromisno zastupao interese nas studenata izvan stereotipa klasičnih ocjena, predavanja, vježbi i obaveza.

Također bih ovdje izdvojio i zahvalio profesorima doc. dr. sc. Andriji Berniku, doc. art. dr. sc. Mariu Periši te mentoru doc. dr. sc. Dariju Čerepinku na pristupačnosti, trudu i vremenu kojeg su izdvojili u prijenos kompetencija, profesionalnog te onog najvrednijeg, životnog iskustva.

Zahvaljujući jednom takvom, specifičnom pogledu i snažnoj energiji prema poslu kojeg svakodnevno obavljaju, razvoju poticajnog okruženja o promišljanju načina na koji ljudski odnosi egzistiraju i razvijaju se, kao posljedica nastao je moj rad.

  1.       Biste li preporučili diplomski studij Multimedija? Zašto?  Koje ste vještine i znanja stekli na studiju?

Kao osoba koja dolazi sa preddiplomskog studija Multimedija, oblikovanje i primjena odabir nastavka školovanja na istom Sveučilištu nameće se kao logičan slijed. Diplomski studij Multimedija trenutno pohađa druga generacija i upisuje treća, što je dokaz da studenti prepoznaju potencijal nastavka školovanja. Studij Multimedije se svakodnevno razvija, nadopunjuje i prilagođava obzirom na digitalne tehnologije koje su u brzom stanju promjene.

Multimedija je široki spektar raznih područja poput fotografije, zvuka, 3D modeliranja, video tehnologija, programiranja, grafičkog dizajna i sl. Od pojedinca ovisi u kojem području pronalazi najviše interesa, a diplomski studij Multimedija svakako pruža mogućnost nadogradnje znanja za svako od navedenih područja. Sadržaj studija usmjeren je prema rješavanju izazova na svim područjima multimedije.

Kvalitetu primljenog znanja ne mogu valorizirati, međutim primjenom istog u svakodnevnoj radnoj okolini, primjećujem određenu prednost čime pozitivno doprinosim uspjehu kompanije.

  1.       Kakvi su Vam planovi za budućnost?

Jedan čovjek rekao je da: “u prvih trideset godina oblikujemo navike. U posljednjih trideset godina života, navike oblikuju nas.” Iako, neslužbeno, mojih prvih trideset godina je završilo. Nadam se da će me stvorene navike održati motiviranim i gladnim izazova za svakodnevnim učenjem, novim vještinama, znanjima i iskustvima te svjesnim o važnosti zdravog duha, pozitivnog razmišljanja i tjelesne aktivnosti.

Sada kada smo priveli kraju obaveze diplomskog studija, sljedeći izazov je uplovljavanje u bračne vode, svadba za koju se nadam da će ju biti moguće realizirati kako smo i planirali obzirom na nepredvidive okolnosti uzrokovane pandemijom virusa u kojima se trenutno nalazimo.

A budućnost? Tek treba vidjeti što nam donosi sutra.