Terrapija 2.0: Glasaj za Zemlju! - studenti novim idejama i jasnim porukama pozivaju na akciju

Nakon prošlogodišnje prve faze edukativno-informativne kampanje terrapija temeljene na 30 pojmova prvog hrvatskog digitalnog Klimatskog rječnika, udruga Terra Hub nastavila je suradnju sa studentima Medijskog dizajna Sveučilišta Sjever. U sklopu terrapije 2.0, ovogodišnji zadatak za studente je osmisliti fiktivnu lokalnu političku kampanju u ne tako dalekoj 2030. godini, a ključna tema je ekologija. Naime, zadatak je baziran na scenarijima moguće izmijenjene stvarnosti zbog djelovanja klimatskih promjena, a studentske ideje trebale bi vizualno prikazati promjene prema otpornijoj i zdravijoj budućnosti na šest gorućih tema: smanjivanje bacanja hrane, zaštita šuma, distribuirane solarne elektrane, zeleni odnosno hladni krovovi, biciklistička infrastruktura i dijeljenje vozila ili carpooling

Na dvodnevnoj radionici pod mentorstvom dizajnera Karla Kazinotija i Miše Komende, studenti Medijskog dizajna Sveučilišta Sjever surađivali su sa studentima geofizike odnosno meteorologije s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta te sa studentima inženjerstva okoliša Geotehničkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

 „Uvijek je zadovoljstvo raditi s mladim ljudima koji će nam danas sutra biti kolege. Ovakve teme su izuzetno bitne, jer je osim krajnjeg rezultata bitan i proces u kojem sudionici o odnosu prema prirodi i klimi počinju drugačije, zdravije razmišljati. Tema kojom smo se na radionici bavili je buduća politička kampanja u kojoj se stranke bave isključivo ekološkom problematikom. To je nešto što je danas, više manje, potpuno izostavljeno iz političkih programa stranaka. Granično smo ušli u polje spekulativnog dizajna, jer smo predvidjeli vrlo vjerojatnu budućnost koja nam je iza ugla. Ovakve teme nas se tiču kao globalne zajednice i vjerujemo da pridonose postavljanju nove uloge dizajnera u promoviranju ideja ekološke osviještenosti“, poručili su dizajneri Kazinoti i Komenda.

Ovakva multidisciplinarna suradnja svojevrstan je pilot-projekt za studente, no njihovi dojmovi su pozitivni i potiču nas na još ovakvih suradnji u budućnosti. 

„Radionica terrapija 2.0 služila je kao vrlo korisna poveznica studenata raznih fakulteta i naših različitih znanja i struka. Fascinantno je kako je medijski dizajn danas svestran i koliko je pojedincu koji se bavi tom sferom posla potreban način razmišljanja koji izlazi iz uobičajenih okvira,  kako bi prenio određenu i vrlo kompleksnu poruku javnosti na jasan, ali istovremeno apstraktan način. Ponekad je vrlo teško objasniti nekome tko se ne bavi strukom, kako nešto funkcionira i zašto je to tako, a  pogotovo ako se oslanjamo na statistiku, brojeve ili definicije što mi inženjeri često radimo.“, dojam je studenata s Geotehničkog fakulteta u Varaždinu, a studentica Ana Ivičinec je istaknula: „Evidentno je bilo koliko svi drugačije razmišljamo i drugačije pristupamo razradi neke teme, ali unatoč tome se međusobno upotpunjujemo radeći zajedno na nekoj problematici i prikazu rješenja na način koji je razumljiv široj publici.“  Vrlo slične utiske dijele i studenti geofizike s PMF-a te se vesele nastavku suradnje.

Natječaj za studente Medijskog dizajna traje do sredine travnja, nakon čega će biti proglašeni najbolji rasdovi izložbe koja će se održati u sklopu Festivala znanosti, a bit će otvorena na Dan planeta Zemlje 22. travnja na Sveučilištu Sjever u Koprivnici. Studentski radovi će također biti izloženi na web stranici terrapija.terrahub.hr, na kojoj građani mogu pristupiti i Klimatskom rječniku, te se dodatno informirati o klimatskim promjenama. 

Projekt terrapija pokrenula je Udruga Terra Hub u suradnji sa Sveučilištem Sjever uz financijsku podršku Europske klimatske fondacije. Partneri i suradnici projekta terrapija 2.0 su i dizajnerski dvojac Kazinoti&Komenda iz Splita,  Sveučilište u Zagrebu – Prirodoslovno-matematički fakultet i Geotehnički fakulteta u Varaždinu, Regionalni ured Svjetske organizacije za zaštitu prirode WWF Adria, Grad Koprivnica i agencija 404.

Galerija