Rezultati studentske ankete kao pokazatelj kvalitete izvođenja nastave na Sveučilištu Sjever

Četvorka za zimski semestar ak.god. 2021./2022. 

U svrhu dobivanja povratnih informacija o izvođenju nastave u zimskom semestru akademske godine 2021./2022. koja se izvodila prema kombiniranom modelu, (u većoj mjeri kontaktno), u periodu od 21. do 24. siječnja 2022. godine provedena je online anonimna anketa, za studente svih studijskih programa Sveučilišta Sjever.

Prema broju sudionika anketu je ispunio najveći broj studenata preddiplomskih studija;  Fizioterapija, Sestrinstvo te Multimedija, oblikovanje i primjena. Online anketu ispunilo je ukupno 1307 studenata, koji su svoje zadovoljstvo ukupnim izvođenjem nastave na svim studijskim programima na  Sveučilištu Sjever, sukladno srednjim ocjenama na sva anketna pitanja ocijenili četvorkom.

Detaljnija analiza ankete po ključnim opisnim pitanjima nalazi se u nastavku.

 Vrijednost kontaktnih predavanja i kontaktnih vježbi i seminara

Vrijednost kontaktnih predavanja većina je studenata ocijenila četvorkom (njih ukupno 450) i u komentarima su naveli kako su kontaktna predavanja dobro i kvalitetno organizirana, a većina smatra kako su znanja koja tijekom kontaktnih predavanja steknu bolja od onih na online nastavi.

  • „Kontaktna predavanja su super, cijenim fizički kontakt i više se mogu koncentrirati na predavanje“
  • „Puno je lakše pratiti kontaktna predavanja jer nemamo razne smetnje kao kod kuće. S druge strane zamorno je 3 sata sjediti pod maskom pa su super stanke od 15 minuta ili kad završimo pola sata prije.“
  • „Puno više naučenog u odnosu na online predavanja.“
  • „Zanimljiviji, interaktivniji i efektivniji način rada“
  • „Bolje nego online, lakše pratim, profesori se više trude, nije monotono, puno više naučim na kontaktnom nego online predavanju pa je i sama priprema za ispit ili kolokvij lakša“
  • „Kontaktna predavanja su više efikasna nego online predavanja, samim time najviše naučim na kontaktnom predavanju.“

Kao jedan od glavnih nedostataka kontaktnih predavanja studenti su ocijenili česte promjene rasporeda i prilagodbu istih epidemiološkim mjerama što često dovodi do problema prilikom organizacije dolaska.

  • „Predavanja su manje više dobro izvedena, problem je promjena rasporeda svakih tjedan dana što dovodi do toga da se kolegij izvodi sa stankom.“

kontaktni

Nastavno na vrijednost kontaktnih vježbi i seminara velika većina studenata za isto smatra kako su dobro izvedene i izuzetno važne.

  • „Kontaktne vježbe su izuzetno važne jer studenti mogu lakše pratiti postupak rješavanja vježbi, postavljati pitanja ako nešto ne razumiju i bolje sudjelovati u procesu rješavanja zadataka (vježbi).“
  • „Predavanja online su po meni u redu, ali vježbe su neusporedive s kontaktnima.“
  • „Puno više naučim i shvatim gradivo nego online. Profesor/ica se užive u temu i objašnjavaju na temelju životnog iskustva ili realnog događaja što na online nastavi nikad nisam čula niti doživjela.“
  • „Predavanja su lakša za pratiti online, vježbe se bolje prate kontaktne“

graf13

Online oblici izvođenja nastave i vježbi/seminara ocijenjeni najboljim ocjenama

Određen broj studenata smatra kako isto mogu naučiti kako tijekom kontaktnih tako i tijekom online predavanja. Tako je najveći broj studenata na pitanje kako procjenjujete vrijednost online nastave (predavanja, vježbi/seminara) koju pohađate ocijenio ocjenom odličan, njih čak 505, dok je 398 studenata ocijenilo ocjenom vrlo dobar što prikazuje izrazitu kvalitetu online nastave na Sveučilištu Sjever prema čemu prosječna ocjena ovog segmenta iznosi 4,03.

  • „Pojedinci se trude, samim time i objavljuju videe nastave koji studentima puno omogućavaju i daljnjem učenju.
  • „Smatram da je sigurnije za naše prijatelje i obitelj da zbog trenutne situacije nastavu pratimo online. Nakon ovoliko vremena naviknuli smo na takav način održavanja. Na nama je da se trudimo sudjelovati kao što se u normalnim uvjetima sudjelovalo na kontaktnoj nastavi.
  • „Odlično, zanimljivo i novo, manje vremena trošimo na putovanje do sveučilišta i energije, vise se posvetimo gradivu i profesori imaju vise strpljenja i nekako je gradivo puno adekvatnije isprezentirano, raspoređeno. Top!
  • „Pohvala za dobru i kvalitetnu organizaciju prilikom online predavanja, ali i kontaktna predavanja koja su ipak bolja i kvalitetnija za nas studente jer tako možemo više sudjelovati u predavanjima i vježbama.

Ono što se tijekom izvođenja online oblika nastave ističe kao možebitni problem, za što su sami studenti istaknuli kao nedostatak jesu eventualne poteškoće u vidu korištenja informatičke opreme i različitih poteškoća kod odabira alata ili internetske veze.

  •  „Online nastava mi se ne sviđa jer po mom mišljenju, sama po sebi ima puno nedostataka za koje nastavnici nisu krivi. Veliku ulogu za online nastavu igraju internetska veza, odabir alata za video konferencije (predavanja, vježbe), odabir alata za izvođenje vježbi i njihova funkcionalnost.“

Mnogi studenti, kao i u anketama dosad provedenima, ističu kako bi mogućnost online nastave trebala postojati i nakon završetka trenutne situacije, što zbog uštede vremena na putovanja što zbog nekih drugih osobnih razloga i eventualne bojazni od mogućnosti zaraze koronavirusom

graf11

Usvojena znanja i kompetencije u većoj mjeri jednaka kao i u „normalnoj“ nastavi

52% studenata odgovorilo je da će im usvojenost znanja i kompetencija u ovom semestru biti jednaka u odnosu na održavanje nastave „normalno“. Studenti su naveli kako se nadaju da će se i dalje provoditi online nastava dok situacija potpuno ne dođe u normalu. Ono što neki studenti ističu jest i činjenica kako je ponekad u online nastavi teže prenijeti potrebna znanja, ali predavanja online i kontaktno otprilike su ista jedino što se promijenilo je to da se na pojedinim predmetima treba malo više potruditi kod obrada novih lekcija.

Komunikaciju s nastavnicima i pročelnicima na studiju (pravovremene i relevantne informacije, spremnost na pomoć, brzina u odgovoru) studenti su također ocijenili visokom četvorkom.

  •  „Svi profesori na kolegijima se izrazito trude pojasniti gradivo te pomažu studentima kada ima teškoća ili pitanja i rado odgovaraju na pitanja.“
  • „Za komunikaciju, otvorenost i odnos svih nastavnika prema studentima.“
  • „Za toleriranje i razumijevanje svih poteškoća na koje smo mi studenti nailazili zbog korone te nemogućnosti prisustvovanja kontaktnoj nastavi. Pohvale za brzu reakciju prebacivanja na online i kvalitetu predavanja i seminara te vježbe online iziskuju veliki trud i posvećenost profesora.“

komunikacija

Rezultati online ankete te prijedlozi, primjedbe i pohvale studenata važan su pokazatelj kvalitete izvođenja nastave. Unatoč vrlo dobroj ocjeni za cijeli semestar, točnije ukupnoj ocjeni 3,782 studenti su na kraju ankete, u opisnom dijelu naveli nekoliko prijedloga i primjedbi koji se većim dijelom odnose na organizaciju nastavnog procesa i pravovremeno objavljivanje potrebnih informacija.

- „Mislim da je Sveučilište brzo reagiralo i odlično se prilagodilo problemima koji su nastali s izvođenjem nastave. Također mi je drago da se ne traže nikakve potvrde od studenata.“

- „Manjak organizacije, davanje informacija kasno, kasno obavještavanje o terminima za kolokvij, kasno objavljivanje rasporeda.“

- „Pravovremena objava rasporeda predavanja kako bi se studenti na vrijeme organizirali s poslom i uskladili raspored sa sveučilištem.“

- „Dobro odrađen dio s upisivanjem na fakultet (dostupni svi dokumenti, tete u referadi jako ljubazne) brzo, efikasno svaka pohvala!“

Zahvaljujemo svim studentima na angažmanu i trudu uloženom u ispunjavanje ankete te na svim prijedlozima, pohvalama, primjedbama. Cijenimo Vaše mišljenje te ćemo Vaše prijedloge svakako uvažiti za poboljšanje u izvođenju nastavnih procesa.

Sveučilište Sjever – Sveučilište kojem je stalo!