Završen ljetni semestar ak. god. 2021./2022. na Sveučilištu Sjever – ocjena studentske ankete ponovno visoka četvorka!

Online studentska anketa koja se početkom lipnja, sada već treći semestar zaredom, izvela na Sveučilištu Sjever ponovno je pokazala važnost provođenja i dobivanja povratnih informacija od strane studenata za poboljšanje nastavnih procesa. Istome u prilog ide i činjenica kako se ukupna ocjena zadovoljstva studenata izvođenjem i kvalitetom nastave ovog semestra (ljetnog semestra ak. god. 2020./2021.) u odnosu na ukupnu ocjenu prethodno provedene studentske online ankete (u zimskom semestru ak. god. 2020./2021.) ponovno povećala i ona je ukupno 3,95.

Odaziv u ovoj anketi bio je oko 27.5% studenata Sveučilišta Sjever (1076), što je ipak nešto manje u odnosu na prošlu anketu, a ukupna ocjena dobivena je od četiri glavne komponente ankete: vrijednost online predavanja, vrijednost online vježbi/ seminara, vrijednost kontaktnih predavanja te vrijednost komunikacije s nastavnicima i pročelnicima na studiju (ukupne ocjene po komponentama nalaze se u grafovima niže).

 Komponenta koja je dobila najvišu ukupnu ocjenu u ovoj anketi jest procjena vrijednosti online predavanja koju su studenti ocijenili ukupnom ocjenom 4,03. Neki od najčešćih komentara studenata u ovom dijelu koji potvrđuju ocjenu:

„Smatram da smo se svi zajedno prilagodili online nastavi te da nam više ne stvara nikakve probleme u komunikaciji. Puno je praktičnije za putnike, a i za osobe koji kod kuće imaju rizične skupine. Smatram da bi se nastava trebala još taj jedan mjesec provoditi online kako i do sada, baš zbog tih situacija da ako mi prijavimo rok i u međuvremenu budemo pozitivni nama taj rok propada, a nekima je i taj jedan rok vrlo bitan za upis u sljedeću godinu. Nadam se da ćete shvatiti mogućnost rizika i ostaviti ovu godinu online.“

„Online nastava je bolja s obzirom na to da neki studenti rade pa se tako lakše mogu organizirati, budući da samo putovanje na kontaktnu nastavu nekad uzima dosta vremena.“

 

 q1

Dapače, brojni studenti predlažu da se oblik održavanja online nastave pokuša zadržati i ubuduće. „Bez obzira na situaciju s pandemijom i sličnim kriznim situacijama, potrebno je ozbiljno razmisliti o tome da se online nastava u određenom postotku, a možda i u omjeru 50/50 zadrži. Smatram da kombinacija kontaktne i online nastave može doprinijeti poboljšanju usvajanja sylabusa i polučiti bolje rezultate studenata. To je budućnost.“

„Angažman u online nastavi je isti kao na kontaktnoj nastavi. Profesori se jako trude za svaki kolegij.“

 Vrijednost online vježbi i seminara ocijenjena je ukupnom ocjenom 4,02 – gotovo identično kao i online predavanja. „Kontaktna nastava je najbolji dio ovog semestra međutim online oblik je isto dobro došao te razumijem zašto nekim kolegama online nastava odgovara više (specifično putnici).“

q22

No, iako većina studenata smatra kako je online nastava u prednosti pred kontaktnom nastavom ima i onih koji se s time ne slažu i žele da se nastava vrati na „staro“; tj. na kontaktni oblik u potpunosti.  Komponenta procjena vrijednosti kontaktnih predavanja ukupno je ocijenjena s 3,83.

Drugu godinu samo uživo ako je moguće, ovo je loše i za društveni i studentski život studenata.“

Ako je situacija povoljnija, bilo bi dobro više organizirati kontaktnu nastavu.“

„Smatram da bi u idućem semestru svi kolegiji trebali biti kontaktni, naravno ako će epidemiološka situacija to dopustiti.“  

„S obzirom na pandemiju virusa COVID-19, uvjeti u kojima je nastava održana vrlo su dobro organizirani, no potreba za kontaktnim predavanjima bespotrebna je budući da nastavnici jednako dobro izvode predavanja online. S druge strane, uz preduvjet sigurnih uvjeta (koji jesu omogućeni), kontaktne vježbe imaju smisla jer studenti lakše mogu komunicirati s predavačima i vrlo lako otkloniti sve nejasnoće.“

Mnogo studenata zalaže se i za nastavak kombiniranog modela predavanja zbog brojnih prednosti koji isti model ima: „Smatram da predavanja nemaju svrhu održavanja uživo jer samo sjedimo i gledamo u profesora što možemo i doma pred računalom, dok bi se vježbe uvijek trebale održavati uživo zato što je na njima komunikacija između profesora i studenata mnogo bitnija nego na predavanjima. Uz to, praktični zadaci koji su se ovaj semestar odrađivali jednostavniji su i bolje nas upoznaju s nekim stvarima od pisanja seminara, koji oduzimaju jako puno vremena a nemaju toliko rezultata kao što to ima odrađeni praktični zadatak.“

„Želim pohvaliti sve profesore koji su izašli prvoj godini u susret, s nama se prilagođavali situacijama koje su se dešavale. U svakom slučaju, bilo je puno razumijevanja većine profesora.“

 

 q3

Komponenta ankete u kojoj su studenti ocijenjivali komunikaciju s nastavnicima i pročelnicima na studiju (pravovremene i relevantne informacije, spremnost na pomoć, brzina u odgovoru) dobila je ukupnu ocjenu 3,91. „Jako je teško pratiti vježbe online, trud profesora je stvarno velik da objasne i najmanju sitnicu, no teško je paralelno pratiti što se odvija na računalu profesora i raditi zadatak. Zato pohvala za sve profesorice i profesore koji snimke s predavanja stavljaju na Merlin i tako olakšavaju učenje i ponavljanje.“ , „Pohvale za sve profesore koji se trude da nam na najbolji mogući način prenesu znanje s obzirom na sve okolnosti. I naravno pohvale za ekipicu iz referade koja izvanredno radi svoj posao.“

q4

Ono što se anketom proteže kao jedna od glavnih primjedbi nastavno na ovaj akademski semestar jesu promjene u rasporedu koje su, nažalost, često bile neizbježne zbog drugih okolnosti i prilagodbi nužnim epidemiološkim mjerama u uvjetima rada (prostoru, prema mjerama najvećem dopuštenom broju studenata na predavanjima, usklađivanju s drugim studijskim grupama, itd.) „Iako znam da je teško unaprijed dogovarati termine za kontaktnu nastavu, bilo bi lijepo da se studentima ranije javi kada će se održati kontaktna nastava kako bi na vrijeme mogli organizirati sve.“.

Rezultati ove ankete, kao i svih prethodno provedenih te komentari studenata veoma su važni za poboljšanje cjelokupnog procesa izvođenja nastave. Da je Sveučilište Sjever uspješno prilagodilo i organiziralo nastavne procese epidemiološkim mjerama i situaciji koja je zahtijevala stalne promjene i brze prilagodbe dokazuju ocjene i komentari studenata u anketi: „Vjerujem kako je teško bilo organizirati nastavu po različitim modelima i stalno pratiti epidemiološku situaciju, ali smatram kako je napravljen dobar model koji odgovara većini studenata.“

Mjesta za poboljšanje uvijek ima, i upravo iz tog razloga provođenje ankete od iznimnog je značaja, kako za potvrdu sadašnjeg rada tako i za prilagodbu budućih nastavnih procesa:  „Pohvala za provedbu ove ankete mišljenja studenata Sveučilišta Sjever.“

Također, velika većina studenata smatra kako će znanja i kompetencije koja će usvojiti ovaj semestar u odnosu na znanja i kompetencije koja bi usvojili da se nastava održava normalno biti ista.

Dragi studenti Sveučilišta Sjever još vam jednom zahvaljujemo na odazivu, trudu i svim komentarima u i ovoj online studentskoj anketi.

Vaše Sveučilište Sjever!