Odjel za sestrinstvo s Fakultetom zdravstvenih studija u Pečuhu planira zajedničke projekte

Pročelnica Odjela za sestrinstvo izv. prof. dr. sc. Marijana Neuberg i izv. prof. dr. sc. Tomislav Meštrović, Erasmus koordinator Odjela za sestrinstvo Sveučilišta Sjever posjetili su Fakultet zdravstvenih studija Sveučilišta u Pečuhu kako bi dogovorili zajednička znanstveno-nastavna nastojanja u prekograničnoj suradnji između Hrvatske i Mađarske. Susret je bio i prilika za dogovaranje prvih koraka oko prijave zajedničkog projekta usmjerenog na unaprjeđenje pristupa inkluzivnim obrazovnim uslugama u sektoru zdravstva, s posebnim naglaskom na sestrinstvo i osnovne vještine. Na radnom su sastanku, uz predstavnike Sveučilišta Sjever, sudjelovali predstavnici Fakulteta zdravstvenih studija Sveučilišta u Pečuhu: prorektor za opća pitanja, strategiju i povezanost, prof. dr. sc. Betlehem József, zatim profesori dr. Pandur Attila András i dr. Priskin Gábor, te koordinatorica za međunarodne projekte, Göndöcsné Agócs Dóra.

Tijekom posjeta, predstavnici Fakulteta zdravstvenih studija Sveučilišta u Pečuhu predstavili su svoj simulacijski centar koji je ključan za praktično obrazovanje studenata u zdravstvenim studijima. Takav tip edukacije omogućava njihovim studentima zdravstvenih studija stjecanje praktičnih vještina u sigurnom i kontroliranom okruženju, pripremajući ih za čitav niz stvarnih situacija u zdravstvenoj skrbi. Simulacijski centar Fakulteta zdravstvenih studija Sveučilišta u Pečuhu visoko je tehnološki opremljen te predstavlja izvrsnu praksu u obrazovanju, na kojoj bi se mogao temeljiti budući razvoj obrazovnih aktivnosti u sklopu ove suradnje. Tijekom sastanka predstavljena je i najbolja praksa Sveučilišta Sjever, posebice u kontekstu razvoja vještina u sklopu naših kabineta, te implementacije inovativnih obrazovnih procesa i tehnologija.

Jedan od ciljeva ove planirane suradnje je modernizacija kurikuluma određenih kolegija unutar studijskih programa vezanih uz sestrinstvo za obje institucije, a ključna komponenta bit će implementacija naprednih tehnologija u obrazovanje te objektivna procjena praktičnih zdravstvenih vještina studenata. Poseban fokus bit će na razvoju tzv. mikro-akreditacija koje studentima omogućuju stjecanje specifičnih, certificiranih vještina relevantnih za tržište rada. Razvijanjem fleksibilnih obrazovnih modula cilj je i potaknuti mlade na odabir karijera u zdravstvu, posebice u sestrinstvu, a dugoročni cilj jest pružiti pristup obrazovnim uslugama osobama koje žive u udaljenim područjima ili imaju ograničen pristup visoko-obrazovnim institucijama. Razvijanjem digitalnih obrazovnih platformi i inovativnih metoda učenja, ovaj projekt ima za cilj doprinijeti razvoju inkluzivnog obrazovanja u zdravstvu, uz pozitivan učinak na društvenu i ekonomsku integraciju - osobito u ruralnim i manjim zajednicama s obje strane mađarsko-hrvatske granice.