Prorektor za nastavu i studentska pitanja izv. prof. dr. sc. Vlado Tropša gostovao na panelu „RESET - Budućnost unatoč brojkama“
Budućnost Hrvatske, demografske politike i aktivnosti akademske zajednice bile su teme o kojima su raspravljali gosti panela pod nazivom RESET - Budućnost unatoč brojkama, održanog u srijedu, 9. lipnja 2025. na varaždinskom Geotehničkom fakultetu.
O tim aktualnim temama govorili su prorektor za nastavu i studentska pitanja Sveučilišta Sjever izv. prof. dr. sc. Vlado Tropša, ravnatelj Srca Ivan Marić, dekan Grafičkog fakulteta prof. dr. sc. Klaudio Pap, izv. prof. dr. sc. Vesna Ocelić Bulatović s Fakulteta kemijskog inženjerstva i tehnologije, prodekan za organizaciju i razvoj Filozofskog fakulteta prof. dr. sc. Slađan Turković, asistent na Odsjeku za demografiju i hrvatsko iseljeništvo Fakulteta hrvatskih studija Borna Mažar i ravnateljica Regionalnog znanstvenog centra za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje LORI Ludbreg Željka Marković Bilić, dok je moderatorica bila dekanica GTF-a izv. prof. dr. sc. Ivana Grčić.
Prorektor Tropša osvrnuo se na samom početku na aktualnosti vezane uz rezultate državne mature i rang liste za upise na fakultete i sveučilišta te istaknuo kako je Sveučilište Sjever od svojih početaka STEM sveučilište na čijim odjelima studira 86 % svih studenata Sjevera. „Razvijali smo uz STEM programe i društvene, te umjetničke programe osluškujući potrebe tržišta rada, a cilj nam je dati doprinos u obrazovanju kvalitetnih kadrova za industrije visoke vrijednosti“, istaknuo je prorektor Tropša. Gosti panela osvrnuli su se i na probleme demografije u RH, za koje je istaknuto kako se ta situacija može popraviti kvalitetnim strategijama i programima tek u vremenskom razdoblju od 10 do 15 godina.
Mladi odlaze iz Hrvatske zbog neizvjesne budućnosti, naglašeno je, a STEM o kojem se mnogo govori poželjan je na tržištu rada, no to je i način razmišljanja u problemskim zadacima. „Svjedoci smo primjena u obrazovanju koje se događaju kada je u pitanju generacija Z, a kada nam stigne generacija Alfa morat ćemo još bolje sagledati kako pristupiti mladim generacijama i nastojati razvijati njihovo kritičkom mišljenje“, rečeno je.
Sudionici panela složili su se kako već od vrtića djecu, a kasnije i mlade treba zainteresirati za STEM aktivnosti i razvijali kritičko mišljenje. Učiteljima u školama sve je teže raditi jer dolaze sve zahtjevnije generacije, naglašeno je, a mladi sve manje imaju kulturu govora. „Trebamo usmjeravati mlade da se mogu ostvariti u svom životu, da budu kreativni, ali i samostalni. Na nama je da im pomognemo“, zaključio je prorektor Tropša dodajući kako je to, u skladu s temom panela, i način za reset društva u kojem će znanje i akademska zajednica raditi u suglasju s gospodarstvom, a STEM uz prateći razvoj vještina i znanja dati doprinos u napretku u Republici Hrvatskoj.