Pročelnica Neuberg sudjelovala u podcastu na temu digitalne transformacije u obrazovanju

Pročelnica Odjela za sestrinstvo izv. prof. dr. sc. Marijana Neuberg sudjelovala je u realizaciji podcasta pod nazivom „Digitalne transformacija u obrazovanju“ u sklopu Erasmus + projekta Step Forward kojeg provodi Hrvatska gospodarska komora za potrebe Zajednice za razvoj ljudskih potencijala i o obrazovanja odraslih.
Teme podcasta dotaknule su se prednosti, ali nedostataka e-učenja u odnosu na tradicionalno obrazovanje posebice za odrasle, motiviranosti nastavnika za rad na digitalnim sadržajima, te u konačnici kvaliteti obrazovanja.
U vrijeme pandemije svi smo iskusili izazove koje donosi e-učenje, ali ono što se neminovno pokazalo tada, kada govorimo o zdravstvenim djelatnicima, učenje na daljinu ne može zamijeniti obrazovanje „licem u lice“. Može se razmatrati tek kao dopunska, fleksibilna nastava. Pod time prvenstveno mislim na to da virtualne učionice mogu biti otvorene 24 sata i polaznik sam bira kada će pristupiti nastavnim materijalima. No, moramo biti svjesni niza poteškoća-od tehničke opremljenosti i problema, ali i pada koncentracije i motiviranosti, jer student se susreće s više odgovornosti i samostalnog rada, a nedostatak komunikacije može dovesti i do lošijih rezultata“, istaknula je pročelnica Neuberg.
Podsjetila je kako nastavnicima Odjela za sestrinstvo nagrada za najbolji digitalni sadržaj u Europi donijela je poticaj za nastavak rada i reference u napredovanjima, ali i bolju povezanost jer surađivali su zajedno na pripremi nastave i alata i naglasila: „Dobro pripremljeni digitalni sadržaji pomažu kod održavanja pažnje polaznika, poticanja znatiželje i samostalnog rada studenta. Međutim, trebamo biti i oprezni, jer online prostori mogu dovesti i do emocionalnog distanciranja što pak može otežati put od početnika do profesionalca, što je posebice važno u našoj profesiji. Interakcija je nužna i jačanje komunikacijskih vještina, jer u konačnici, njihov će profesionalni put biti cijelo vrijeme vezan uz ljude i komunikaciju. Obrazovanje zdravstvenih djelatnika nije samo prijenos informacija digitalnim putem ili u učionici, ono zahtjeva predanost nastavnika da oblikuje osobu i razvije vještine i emocionalnu inteligenciju“.
Razvoj digitalnih vještina potreban je i kod nastavnika, ali i studenata kako bi se na ispravan način te vještine unijele u klasično poučavanje i pratili se time trendovi, istaknuto je u podcastu, uz zaključak kako digitalni sadržaji mogu oplemeniti, unaprijediti i osuvremeniti nastavu. No sve to donosi i potrebu novu novih ulaganja u razvoj tehnologija i u informatičke stručnjake koji su ključni kao podrška u uvođenju alata, ali i otklanjanju problema tijekom uvođenja novih obrazovnih sadržaja i njhove provedbe.

autor fotografija Ivan Ojdanić (HGK)

Galerija