Zajednička inkluzivna terenska nastava i stručni posjet studenata ustanovama za integriranu nastavu djece s poteškoćama u razvoju u Krapinskim Toplicama
Studenti Odjela za Komunikologiju, medije i novinarstvo i Odjela za odnose s javnostima su 7. svibnja 2024. godine u sklopu izbornog kolegija Komunikacija i socijalna inkluzija, odnosno Komunikacija s ranjivim skupinama, uz stručno vodstvo nositeljice kolegija izv. prof. dr. sc. Željke Bagarić, sudjelovali na terenskoj nastavi i stručnom posjetu Centru za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice i Osnovnoj školi Krapinske Toplice.
Realizirao se tako praktični dio nastave u sklopu ovih kolegija koji studente upoznaju s konceptom socijalne inkluzije, te obilježjima i komunikacijskim poteškoćama nekih margnaliziranih – ranjivih, i uglavnom tihih, skupina osoba, na koje nailaze u izgradnji njihovih identiteta ali i primjere dobre prakse u cilju njihova sudjelovanja u javnom životu zajednice. Studentima se omogućilo iskustveno učenje u smislu senzibiliziranja i podizanja osobnih sustava vrijednosti u pogledu komunikacijske integracije djece s teškoćama u razvoju, a temeljem primjera predanog i kvalitetnog rada ovih pomažućih profesija, približile su im se i suvremene metode odgoja i obrazovanja te njihova radna svakodnevica obilaskom specijaliziranih učionica za integriranu predmetnu nastavu (O.Š. Krapinske Toplice) kao i kabineta rane intervencije i senzornih soba (u COO Krapinske Toplice).
Studenti, njih 25, tijekom ovog posjeta su proveli i kvalitativno timsko istraživanje (sudioničko opažanje i polustrukturirani intervjui) u cilju dobijanja uvida u osobna i radna iskustva djelatnika rehabilitatora i edukatora i postizanja ishoda učenja ovih izbornih kolegija.
Projekt terenske nastave, prirodan je produžetak vrlo uspješne suradnje koja se u navedenom kontekstu odvija zadnjih godina kroz gostujuća predavanja ravnatelja O.Š. Krapinske Toplice, g. Samsona Štibohara, ujedno i doktoranda doktorskog studija Mediji i komunikacija Sveučilišta Sjever, i gđe. Darije Mikulec, voditeljice školske knjižnice, doktorandice doktorskog studija sociologije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. On predstavlja inovativan, kreativan i održiv program koji je od značaja za Sveučilište Sjever, u smislu postizanja ciljeva treće misije i vidljivosti inkluzivnih nastavnih programa u zajednici. Realizacija terenske nastave i stručnog posjeta financirana je iz sredstava Studentskog zbora Sveučilišta Sjever.
Zaključno bismo istaknuli kako se cjelokupni posjet odvijao u vrlo opuštenoj i vedroj domaćinskoj atmosferi, uz svesrdnu asistenciju svih uključenih stručnjaka, kao i djece, a naše posebne zahvale idu prema ravnateljima ustanova, koji su ljubazno odvojili za potrebe ove nastavne aktivnosti svoj radni dan kako bi nam pokazali i omogućili realizirati planirano te da se osjećamo u potpunosti dobrodošlima.