Gostujuće predavanje Tome Ricova

Tomo Ricov, poznati kultni zagrebački DJ i pokretač Weekend Media Festivala održao je u srijedu, 20.4.2016.godine u Sveučilišnom centru Koprivnica gostujuće predavanje na temu "Pretvori strast u posao".

Ricov je dugogodišnji znanac zagrebačke klupske scene. Pokrenuo je mnoge kultne programe poput Blue Moona, Tom Tom Cluba, Studia 54, Pepermint Twista i Great Gatsbyja. Osim navedenog, Ricov je i osnivač brojnih uspješnih evenata u Hrvatskoj i šire. Pokretač je event marketinga u Hrvatskoj, vodio je najveću regionalnu event agenciju Da! i s njom producirao više od 1000 evenata za najveće hrvatske i međunarodne brandove (HT, Zagrebačka Banka, Adris, Heineken, Siemens, Microsoft, TDR, Coca Cola, Zagrebačka Pivovara...). Osnivač je agencije Pepermint, pokretač i direktor Weekend Media Festivala, Dolce Vite i Vintage Zagreb festivala. Autor je nagrađivanog projekta Gentleman's Jack Barber Shop te Jack's Record Storea i Refined partyja. Pokretač je i suvlasnik Pepermint kluba, Johanna Francka, Pepera i Kic kluba u Zagrebu.

Na samom početku predavanja, Ricov je studentima naglasio kako ne namjerava održati klasično predavanje: "Ono što vam želim prenijeti nije neko konkretno znanje, već mi je namjera potaknut vas da se bavite onim što volite, a to je da svoju strast pretvorite u posao."

U svom izlaganju Ricov se osvrnuo na vlastita iskustva i poslovne prilike koje je stekao još u mlađim danima. 80.-ih godina počinje raditi na Radiju 101, gdje je kao radijski voditelj i urednik dobio svoju emisiju u kojoj je puštao glazbu kakvu je i sam volio slušati.

Osim glazbe, strast je Ricova odnijela u svijet event-marketinga, konkretno u marketinšku agenciju Digitel gdje je producirao više od 1000 evenata, između ostalog za najveće hrvatske i međunarodne kompanije (Coca Cola, Siemens, Adris, Microsoft, Zagrebačka banka…)

Navedena iskustva i želja za napredovanjem potaknula je Ricova za osnivanjem vlastite marketinške agencije Pepermint, koja se bavi isključivo vlastitim projektima. Jedan od takvih projekata je i Weekend Media Festival, regionalni festival komunikacijske industrije. Riječ je o najvećem eventu na ovim prostorima koji redovno okuplja oko 4.000 medijskih, marketinških, PR stručnjaka, ali i širu javnost.

"Tadašnji postojeći festivali bili su relativno loše organizirani, nebitni i suhoparni te nisu ispunjavali svoju svrhu. Navedeno nas je potaknulo da organiziramo potpuno novi festival koje će okupiti sve medije na jednom mjestu. Rovinj se tada činio najboljim izborom iz više razloga. Jedan je emocionalni jer je taj grad u bivšoj državi bio poznat kao umjetnički, što je pomoglo da privučemo medijske stručnjake iz Beograda. Otkrili smo kongresni potencijal Rovinja za koji ni sam vlasnik bivše stare tvornice duhana, Adris grupa, nije znao da postoji. Kako Adris grupa u svojoj ponudi ima i hotele, razvijali smo Rovinj kao destinaciju za kongrese i festivale. Iskreno, iznenadio me uspjeh prvog izdanja. Očekivali smo 300 do 400 ljudi, a na kraju ih se okupilo 1400, što je samo potvrdilo moje pretpostavke."

Osim Weekend Media Festivala, Ricov je opisao i druge projekte kojima se bavi. Posebnu pažnju posvetio je klubu Pepermint koji je 2010.godine otvoren u Zagrebu.

"U trenutku otvaranja kluba Pepermint, centar Zagreba je bio potpuno mrtav. Istovremeno, oko centra proširili su se narodnjački klubovi. Od samog početka klub Pepermint je imao abnormalni uspjeh te je time spasio noćni život grada."

Ricov je na kraju predavanja pozvao studente da se prijave na Weekend Media Festival te ih potaknuo da se oslobode straha od neuspjeha. "Nešto što na prvi pogled izgleda apstraktno, novo je i u čemu možda nemate vjere, u potpunosti je svejedno. Kad pokrećete nešto novo, ne možete biti sigurni u uspjeh. Kod nas se ljudi vrlo negativno odnose prema mogućnosti neuspjeha. Normalno je da sve ne može uspjeti. Ako i ne uspijete, to nije ništa strašno – možda će se iz toga razviti nešto uspješno. Ako ne riskirate, nikad nećete stvoriti nešto novo.“