Iskustvo studentice Medijskog dizajna u izradi aplikacije nagrađene kao najbolji studentski start-up

Irena Marenić, studentica 2. godine diplomskog studija na Sveučilištu Sjever, smjer Medijski dizajn, sudjelovala je u razvoju aplikacije „4real“ gdje je kao dio tima studenata s različitih fakulteta postigla značajan uspjeh na dva natječaja - u natjecanju „Smartup“ osvojili su prvu nagradu te su proglašeni najboljim studentskim start-up projektom u cijeloj Hrvatskoj, dok su se na natjecanju „App Start Contest“ plasirali na četvrto mjesto.

U nastavku pročitajte iskustvo naše studentice Medijskog dizajna, Irene Marenić:

„Moja uloga dizajnera u ovom projektu je trenutno dosta opsežna. To je vjerojatno uvijek tako kada se pokušava stvoriti nešto iz nule. Počelo je sve izradom vizualnog identiteta; cijeli proces od razmišljanja, ideje, skice, realizacije pa do same prezentacije ostatku tima, ali i ostalim poznanicima. Reakcije su bile jako pozitivne, tako da mi je ovo svakako jedan od najdražih identiteta koji sam do sada napravila, ako ne i najdraži. Zatim smo krenuli s izradom prvih skica aplikacije (tzv. wire-frameova), koje smo tijekom natječaja morali predati. Paralelno uz izradu skica bilo ih je potrebno testirati na korisnicima kako bismo provjerili je li ljudima jasno što gledaju ili su izgubljeni, kao i dogovarati se s timom, ponajviše developerima, o tome što je njima moguće izvesti, jesu li moje skice i ideja realne s obzirom na vrijeme, rokove i poslove koje uz sam projekt svi imamo.Dosta toga smo odlučili ipak izbaciti jer jednostavno nikada ne bismo bili gotovi, a nove ideje o tome što bismo mogli napraviti dobivamo iz dana u dan. Osim vizualnog identiteta i dizajna aplikacije (tzv. screen-dizajn) morala sam također i animirati razne stvari; od samog logotipa pa sve do prijelaza wire-frameova te izrade promotivnog videa za prezentaciju. Prilikom animacije sam se posebno nebrojeno puta prisjetila ispitnih zadataka, tehničkih grešaka, ali i samih riječi profesora Simona Bogojevića Naratha, za koje sam tada mislila da mi nikada neće trebati.

Uskoro po završetku screen-dizajna, krenut ćemo s izradom kampanje i marketinga za „4real“. Naravno, već sada imamo nebrojeno puno ideja, no izrada kampanje po našem planu mora pričekati još mjesec dana, a ona će uključivati sve kako bismo postigli što bolju svijest o brandu (brand awareness); od planiranih „uživo“ situacija pa sve do print-dizajna. Bit će to dosta kreativno jer baš kao i svaki start-up nemamo neki budžet pa se moramo snalaziti najbolje što možemo. Od dizajna sam još radila i nekolicinu prezentacija, od onih gdje ih poslovni anđeli listaju sami, pa do onih pitch prezentacija od 3 minute, unutar kojih treba predstaviti cijeli projekt i tim. To su dosta zahtjeve prezentacije jer moraju zadržati punu pozornost promatrača i jasno sve prikazati. Tu sam surađivala s kolegom iz tima koji se bavio business developmentom.

Rekla bih da je dizajn centar svega jer uključuje sve procese, razgovore i dogovore baš sa svima iz tima. U što god se kreće, kreće se upravo iz dizajna – toliko smo pedantni da smo čak i prijavnice dizajnirali, brinuli se kako će ih netko čitati, hoće li ih čitati na računalima, na 16:9 formatu ili će ih ocjenjivači dobiti isprintane u A4 formatu.

Sveučilište Sjever je ovdje zaista bilo od velikog značaja, jer sve navedene procese dizajna koje sam navela (osim UX/UI), radili smo praktično kroz mentoriranja na samim kolegijima i to na oba studija, diplomski i preddiplomski. Na primjer, kroz cijeli semestar radili smo dizajn vizualnog identiteta i njegovu aplikaciju, obradili smo kolegije kao što su Uvod u dizajn, Tipografija, Kreativni proces, Vizualna prezentacija i uređivanje, Web dizajn i produkcija, Boja, Promotivni dizajn, Animirana grafika, Multimedija, Fotografija i video, Prezentacijske tehnike, Upravljanje markom… Zaista bih rekla da gotovo pa sve kolegije ovdje mogu nabrojati. I neopisivo sam sretna što je Medijski dizajn Sveučilišta Sjever bio moj prvi izbor.“

Aplikacija pod nazivom "4real" služi spajanju ljudi s istim interesima – npr. kada nedostaje jedan igrač za nogomet, kada tražite društvo za odlazak na konferenciju, kada želite upoznati novu ekipu s kojom biste išli u Escape Room, ili u bilo kojoj sličnoj situaciji, aplikacija omogućava da organizirate događaj, privatan ili javan, u kojoj tražite nekoga tko bi se pridružio i sudjelovao u određenoj društvenoj aktivnosti. Članovi tima koji rade na aplikaciji „4real“ su Dino Jerković (business development), Marko Šoljić (android developer), Irena Marenić (designer), Mateo Stjepanović (software development/backend), Josip Jerković (software development/frontend) i Marin Grbić (software development/iOS & Android). Službeno lansiranje aplikacije planirano je početkom akademske godine 2019./2020. god. kada će svima biti dostupna za download na iOS i Android sustavu, a do tada je u planu intenzivan rad na aplikaciji kroz cijelo ljeto i daljnje kvalitetno unaprjeđivanje proizvoda.

Galerija