GEMIFIKACIJA VISOKOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA

Autor : Andrija Bernik

ISBN 978-953-7809-80-5

Broj stranica: 224

Format: 18 x 25 cm

Dr.sc. Andrija Bernik, predavač i nositelj kolegija za 3D računalnu grafiku i računalnu animaciju na Sveučilištu Sjever u Varaždinu, objavljuje znanstvenu monografiju pod nazivom: ''Gemifikacija visokoškolskog obrazovanja'' pod nakladništvom Sveučilišta Sjever.

Ova monografija objašnjava pojam koji se u znanstvenoj i stručnoj literaturi opisuje kao primjena elemenata računalne igre u području koje nije vezano za računalnu igru zove se gemifikacija. Gemificiranim pristupom utječe se na ponašanje korisnika za vrijeme učenja; potiče se komunikacija, interakcija, kolaboracija i trenutna povratna informacija o statusu uspjeha studenta, a neuspjehu se pristupa s ohrabrenjem i novim smjernicama za učenje. Iz navedenog razloga daje se osvrt na opće shvaćanje gemifikacije i njenih ključnih elemenata te pedagoški i psihološki utjecaj na korisnike s naglaskom na online edukaciju i Moodle LMS sustav koji predstavlja najkorištenijih sustava otvorenog koda.

Autor kroz teorijsko i empirijsko istraživanje iskazuje sljedeće: 1) definira skup elemenata računalnih igara koji su pogodni i potrebni u edukacijskom sustavu; 2) kreira konceptualan model (eRIOOS) koji ujedinjuje gotovo sve elemente računalnih igara te ih stavlja u odnos s tradicionalnim online sustavima poučavanja; 3) definira način na koji se postojeći Moodle sustav proširuje u gemificirani sustav s naglaskom na kolegije informatičkih sadržaja poučavanja; 4) pokazuje pozitivan učinak na motivaciju i ishode učenja kod eksperimentalne skupine ispitanika koji će koristiti eksperimentalni online sustav kao osnovu za obrazovne aktivnosti unutar određenog kolegija.

Monografija je namijenjena svim studentima, diplomske i poslijediplomske (doktorske) razine, kao i široj Hrvatskoj javnosti koja se bavi proučavanjem utjecaja računalnih igara na obrazovne, ali i ostale poslovne i društvene sustave.