Sjever media & design fest oduševio programom i posjećenošću
Dva dana krativnosti, znanja i zabave na Sveučilištu Sjever u Koprivnici
Uz gotovo tisuću studenata, profesionalaca i entuzijasta, Sjever media & design fest bio je pravi spektakl. U organizaciji Sveučilišta Sjever, a uz podršku Ministarstva kulture i medija, Grada Koprivnice, Hrvatske gospodarske komore, Podravke, Carlsberga, Googlea i brojnih drugih partnera festival je u Koprivnici okupio ljubitelje dizajna, medija i svih grana kreativnih industrija. Regionalni direktor Googlea Joško Mrndže, predsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva Sven Sorić, TV voditelji Joško Lokas, Barbara Kolar, Valentina Baus i Dino Goleš, TikTok konzultant Dario Marčac, glavna urednica Ellea Jelena Veljača, član Uprave i glavni urednik Večernjeg lista Dražen Klarić, dizajnerski studio Šesnić&Turković i mnogi drugi renomirani stručnjaci iz svijeta medija i dizajna bili su dijelom festivala koji je potvrdio da je upravo ovakva vrsta događanja ono što je potrebno kako studentima, tako i široj javnosti.
Prvi dan festivala obilježili su paneli i predavanja, od početnog panela Kreativne industrije danas, gdje su istaknuti izazovi i prilike za razvoj tog područja u Hrvatskoj, do panela Dizajn sa Sjever – izazovi i dosezi na kojem su renomirana imena iz svijeta dizajna govorili o uspjesima dizajnerske edukacije, s posebnim naglaskom na postignuća studenata Sveučilišta Sjever. Panel Digitalno doba: Koja je tajna uspjeha? doveo je pred publiku neke od najvećih zvijezda medijske industrije. "Ako publici možete prenijeti ono što volite, osjećate i ono što vam je lijepo, onda je to posao za vas", istaknula je TV i radijska voditeljica Barbara Kolar, pozivajući sve da ne odustaju od svojih strasti i da se ne boje neuspjeha jer je upravo on ključni korak prema rastu. Uz Barbaru su na panelu sudjelovali i glavni urednik i direktor Večernjeg lista Dražen Klarić, TikTok savjetnik Dario Marčac i TV voditelj Joško Lokas koji je poručio: „Da biste stvorili uspješan medij morate spojiti istinu, empatiju i tehnologije“, naglasio je Joško.
Sesiju panela prvog dana zatvorila je tema Budućnost TV-a s voditeljskim parom Dnevnika Nove TV Valentinom Baus i Dinom Goleša koji su otkrili sve zanimljivosti iza kulisa njihova radnog dana, ostavljajući publiku s još većim interesom za medijske profesije.
Sjever media & design fest je obilježio i nezaboravan koncert Hiljsona Mandele u Funk klubu, na kojem se tražila karta više, što je još jednom pokazalo snagu festivala u okupljanju ljubitelja umjetnosti i zabave.
Drugi dan festivala nastavio je odličan ritam zanimljivih predavanja i panela. Dvojac Studija 2dizajnera je na predavanju Dizajn bez obaveze: SRAM nas bilo! svim zainteresiranima približio svoj rad, dizajnerski put te odakle crpe ideje, dok je predsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva Sven Sorić, jedan od istaknutih hrvatskih dizajnera, kroz svoje predavanje podijelio svoju dizajnersku priču. Umjetnica i ilustratorica Klara Rusan – Klarxy predavanjem se dotaknula teme što se događa nakon što suradnja završi i studentima približila svoj vid umjetnosti i dizajna. Panel Dizajn sa Sjevera – uspjesi i primjeri okupio je alumnije Medijskog dizajna Sveučilišta Sjever koji iza sebe već sada imaju značajne nagrade i uspjehe. Denis Jakupi, Alen Dumić i Nikola Mišel Puklin sa sadašnjim su studentima podijelili svoja studentska iskustva, ali i ona nakon diplome. “Nema ni jednog kolegija koji sam slušao na studiju Medijskog dizajna, a koji mi u nekom trenutku nije koristio. Sveučilište Sjever me zaista odlično pripremilo za ono što slijedi nakon diplome i mogu sa sigurnošću reći da je to najbolji fakultet u području dizajna u Hrvatskoj”, rekao je Nikola Mišel Puklin koji je prošle godine dobio dizajnerskog Oscara – Red dot. “Kada sam išao na prvi razgovor za posao pitali su me gdje je Sveučilište Sjever, danas kada čuju Sjever slijede komentari - To je onaj super faks u Koprivnici”, naglašava Alen Dumić.
Upravo je i ovaj festival način kako se Sveučilište Sjever ističe u krugu drugih sveučilišta - nastojanjem da studentima kroz zanimljiv sadržaj pruži znanja i iskustva vrijedna za njihov profesionalni i osobni razvoj.
A jedno od takvih predavanja bilo je i predavanje regionalnog direktora Googlea za Adriatic regiju Joška Mrndže The future is now koji je ukazao prisutnima da budućnost medija i tehnologije zapravo već sada oblikuje našu sadašnjost. Kako je to biti zaposlenik Googlea, što nam donose tehnologije i što je važno za kvalitetan život samo su neka od pitanja na koja su svi prisutni imali priliku dobiti odgovore. “Prilika generacije su tehnologije i oni koji se uspiju uhvatiti u koštac s tim imat će mogućnost raditi čudesne stvari, jer im to tehnologija omogućava – zato se igrajte”, poruka je koju je uputio studentima.
Pred sam kraj festivala nakon digitalnih trendova i dizajna, ponovno je bilo riječi o karijeri u medijima i kako pronaći dobru priču, a o tome su sve rekli Jelena Veljača, glavna urednica magazine Elle Hrvatska i Ivan Ilić, web urednik u Elle Hrvatska u društvu moderatorice panela pročelnice Odjela za komunikologiju, medije i novinarstvo doc. dr. sc. Ivone Čulo.
Ovogodišnji festival održan je, između ostalog i u suradnji sa Sveučilištem Staffordshir iz Velike Britanije, čija je izložba Identity of Space otvorena na kraju prvog dana, a drugi dan je završen predavanjem profesora Michaela Branthwaitea na temu Umjetnost kao istraživanje, pobuna protiv konvencija.
Nakon dva dana ispunjena vrhunskim sadržajem, odličnom atmosferom i iznimnom energijom festival je završio prezentacijom radova polaznika radionica koji su u dva dana imali priliku učiti od najboljih i steći neprocjenjivo iskustvo. Sjever media & design fest svojim je prvim izdanjem dokazao kako je jedno od ključnih mjesta za studente i stručnjake u svijetu dizajna i medija što je odlična referenca za nastavak organizacije ovakvog događanja već sljedećeg proljeća.