Centar za razvoj digitalnih kompetencija i tehnologija e-učenja Sveučilišta Sjever proveo istraživanje o tehnologijama e-učenja

Centar za razvoj digitalnih kompetencija i tehnologija e-učenja Sveučilišta Sjever  je u studenom proveo istraživanje o stavu nastavnika Sveučilišta prema tehnologijama e-učenja u visokom obrazovanju i o tome koje su im digitalne kompetencije potrebne kako bi na kvalitetan način mogli primijeniti e-učenje u obrazovnom procesu.

Anketu je ispunilo 145 od 215 nastavnika Sveučilišta Sjever, što je točno 67,4 % nastavnika Sveučilišta Sjever, čime se potvrđuje važnost ali i pozitivan stav o samoj temi ankete.

Anketa je sadržavala 32 pitanja te dodatnih pet demografskih pitanja. Pitanja u anketi podijeljena su u četiri cjeline - stav nastavnika visokoškolskih ustanova prema novim tehnologijama u obrazovanju i koje tehnologije i alate nastavnici koriste u poučavanju, -podrška nastavnicima u radu s tehnologijama, - stručno usavršavanje nastavnika i digitalne kompetencije za primjenu ICT i e-učenja u nastavi te nastava nakon pandemije.

Analizom dobivenih rezultata vidljivo je kako je stav nastavnika na Sveučilištu Sjever izrazito pozitivan (91,7%) prema primjeni tehnologija e-učenja u obrazovnom procesu, a 74,5%  nastavnika smatra da je uloga ICT i e-učenja od presudnog značaja te važna i suštinski doprinosi unaprjeđenju kvalitete obrazovnog procesa. Stanje za primjenu e-učenja na Sveučilištu Sjever je izuzetno povoljno i povoljno (89,7%) za primjenu e-učenja. Također 72,5% nastavnika smatra da su uvjeti za uporabu e-učenja i ICT u obrazovanju za nastavnike na Sveučilištu Sjever dobri i izuzetno dobri.

91,0 % nastavnika ima e-komponentu u svojim e-kolegijima, a oni koji ne koriste e-učenje odgovorili su da bi ih odluka ustanove da je e-učenje obavezno potaknula na uporabu. Većina nastavnika (77,9%) smatra se digitalno kompetentnim za primjenu e-učenja u nastavi u visokom obrazovanju, ipak 55,1% smatra da im treba dodatno stručno usavršavanje u suvremenim tehnologijama kao i dodatno stručno osposobljavanje u digitalnoj pedagogiji.

Također, istraživanje je pokazalo da najviše nastavnika smatra da su opća informatička pismenost (17,4%), poznavanje alata  i tehnologija e-učenja (16,1%) te postavljanja jasnih ciljeva i ishoda učenja u pripremi i izradi nastave  kompetencije koje treba imati svaki nastavnik kako bi primijenio e-učenje u nastavi.

Rezultati istraživanja ukazali su na potrebu dodatnog stručnog usavršavanja i podrške za nastavnike kako bi mogli i znali napraviti pomak od postojećeg načina poučavanja (tradicionalnog) prema poučavanju koje uključuje nove metode poučavanja, digitalne tehnologije, kao i prelazak na model u kojem je student u središtu obrazovnog procesa.

Proces digitalne transformacije je kompleksan i zahtijevan i potrebno je vrijeme za njegovu realizaciju, no Sveučilište Sjever poduzima  potrebne korake u cilju njegove realizacije.

Centar za digitalne kompetencije i tehnologije e-učenja Sveučilišta Sjever će u sljedećem razdoblju razraditi mogućnosti kontinuiranog usavršavanja nastavnika u području ICT i e-učenja  te predstaviti prijedlog daljnjih koraka. Svakako će se iskoristiti dostupni tečajevi i radionice Centra za e-učenje Srca koji će pomoći nastavnicima da steknu potrebna znanja u korištenju tehnologija e-učenja kao i kako ih implementirati na pravilan način u nastavu.

U privitku objave nalaze se rezultati ankete detaljno analizirani po svakom pojedinačnom pitanju.

Prilozi