Doc.dr.sc. Damira Keček: Matematika kao temeljni predmet na STEM studijima sveobuhvatni je alat koji olakšava cjeloviti studij

Matematika kao temeljni predmet, posebno na STEM studijima, često je studentima jedan od najvećih izazova. Kako približiti matematiku studentima na zanimljiv, praktičan i primjenjiv način rekla nam je doc.dr.sc. Damira Keček koja izvodi nastavu iz matematičkih kolegija te kvantitativnih metoda na nekoliko studija na Sveučilištu Sjever.

Približiti apstraktnu i ponekad teško razumljivu matematičku tematiku nije lagani zadatak nastavnika, no uvijek mi je izazov motivirati studente i omogućiti lakše savladavanje matematičkih problema i primjenu matematike u različitim kontekstima. Matematika je sveobuhvatni alat koji koristi i olakšava cjeloviti studiji iz tog je razloga temeljna i veoma važna. Osobno sam koautorica više matematičkih udžbenika i zbirki zadataka. Sudjelujem u izradi istraživačkih projekata, a u svrhu stručnog usavršavanja i podučavanja sudjelujem u CEEPUS i Erasmus+ mobilnostima.

Na studiju Mehatronika studenti stječu stručna, praktično primjenjiva znanja i vještine s mogućnosti stručnog i znanstvenog usavršavanja, inovativnim kreacijama različitih tehničkih i tehnoloških rješenja potpomognutim naprednim mobilnim sustavima i robotima iz područja strojarstva, elektrotehnike, interdisciplinarnih grafo-analitičkih sustava, informatičkih tehnologija i automatizacije. Upoznaju se sa novim materijalima i tehnologijama, modeliranjem i simuliranjem, konstruiranjem i optimiranjem različitih mehatroničkih elemenata i procesa korištenjem suvremenih, vrlo naprednih inženjerskih alata.  Studij Mehatronika usmjeren je prema studentima i stalnom unaprjeđivanju kvalitete obrazovnog procesa. Tome zasigurno doprinosi rad nastavnika Odjela koji kroz znanstvena istraživanja i stručnu djelatnost te korištenjem naprednih informatičkih alata omogućuju studentima stjecanje znanja i vještina, ali i brže usvajanje prenesenog praktičnog iskustva što je veoma važno za brže prilagođavanje i rješavanje zadataka u praksi nakon završetka studija Mehatronika. Motiviranost i spremnost nastavnika posebno je došla do izražaja u ovim izazovnim vremenima vezanim uz pandemiju Covid-19 kada smo, kako se kaže, preko noći morali preći na online nastavu u kojoj smo se svi izvrsno snašli što su potvrdili studenti kroz studentske ankete. Možda je ovaj način izvođenja nastave pogodovao određenom dijelu studentima, međutim naglasila bih kako je kontaktna nastava neusporediva sa online nastavom unatoč brojnim tehnološkim dostignućima i alatima posebice kada je riječ o takvoj vrsti studija. Posebno bih istaknula kako kvaliteti ovog Odjela nadasve doprinosi pročelnik prof.dr.sc. Ante Čikić, njegov veliki angažman i razumijevanje, puna uključenost i odgovornost, kao i uprava Sveučilišta Sjever koja snažno potiče i doprinosi razvoju Odjela u svim segmentima. Studenti Mehatronike na našem sveučilištu savladavaju, razvijaju i unaprjeđuju sve ključne komponente interdisciplinarnog sadržaja mehatronike s posebnim naglaskom na povezivanju i sinkronom djelovanju što snažno potiče uključivanje završenih studenata Mehatronike u sva polja tehnike i tehnologije sa izrazitim praktičnim djelovanjem. Stoga, kompetencije koje proizlaze iz čvrstog interdisciplinarnog studija u stjecanju znanja i vještina s praktičnom usmjerenosti i povezanosti primarna je vrijednost inženjera mehatronike sa Sveučilišta Sjever.

Dragi učenici, maturanti, ponesite Vaš uspjeh iz srednje škole, državne mature i ostalih postignuća, a najviše Vaše htjenje, želju i interes i upišite studij Mehatronika na Sveučilištu Sjever. Očekuje Vas zanimljiv i veoma traženi studij i zanimanje sadašnjosti i budućnosti bez prepreka i ograničenja. Izvrsno nastavno i društveno okruženje pružit će Vam sigurnost i zadovoljstvo u studiranju do inženjerske diplome te sveučilišnog stručnog i znanstvenog napretka.“, poručila je doc.dr.sc. Keček