Doc.dr.sc. Vlado Tropša sudjelovao u radu radionice "Opening Up Higher Education in Europe"

Prorektor za nastavu i studentska pitanja, doc.dr.sc. Vlado Tropša sudjelovao je u radu radionice “Opening Up Higher Education in Europe“ od 26.-27. studenog 2015. u organizaciji Instituta za tehnologijska istraživanja (IPTS), Sevilja, Španjolska. IPTS institut je jedan od sedam savjetodavnih instituta Europske komisije, a ima važnu ulogu pri donošenju pravne legislative u socio-ekonomskom, znanstvenom i/ili tehnologijskom području. Na radionici je sudjelovalo tridesetak delegata iz 18 zemalja Europske Unije.

Cilj ove radionice bio je potvrditi primjenjivost OpenEdu koncepta u sveučilištima Europske Unije. OpenEdu podrazumjeva provođenje obrazovanja uz potporu suvremenih digitalnih tehnologija i na taj način obrazovanje činiti dostupnijim i otvorenijim svima, ne samo studentima. OpenEdu predlaže inovativne metode podučavanja i učenja, stvaranje i dijeljenje novih znanja, nove načine pristupu formalnom i neformalnom obrazovanju kao i njihovo međusobno premošćivanje. Kroz radionicu se također među sveučilištima željela podići svijest o važnosti “otvaranja“ obrazovanja, o stručnoj potpori sveučilištima pri provedbi OpenEdu, važnosti uključivanja OpenEdu u temeljne strateške dokumente visokoškolskih ustanova. Nadalje, u cilju jedinstvene i transparentne provedbe OpenEdu, predložen je okvir za implementaciju koji uključuje detaljno razrađene standarde, šest ključnih standarda (pristup, sadržaj, pedagogija, priznavanje, suradnja, istraživanje) i četiri transverzalna standarda (strategija, tehnologija, kvaliteta, rukovođenje).

Sveučilište Sjever u izvedbi studijskih programima već koristi brojne inovativne metode podučavanja na suvremenim platformama pa tako indirektno u velikoj mjeri primjenjuje koncept OpenEdu. Kako se radi tek o eksperimentalnoj fazi primjene OpenEdu koncepta, Sveučilište Sjever će kroz sustavni i strukturirani pristup ovoj problematici već u ranoj fazi nastojati primjenjivati spomenute standarde u svojim temeljnim djelatnostima, obrazovanju i znanstveno-istraživačkom radu, i tako doprinositi kulturi širenja znanja i cjeloživotnom učenju svojih dionika i šire zajednice.