UNIN Student HEI2MARKET Startup Competition obilježio je prvu godinu jedinstvenog inovacijskog projekta
Projekt HEI2MARKET, jedan od strateški najznačajnijih međunarodnih projekata kojem je vodeći partner Sveučilište Sjever, uspješno je zaključio prvu godinu provedbe održavanjem velikog završnog događaja UNIN Student HEI2MARKET Startup Competition.
Natjecanje, koje je održano u varaždinskom Hotelu Turist, u četvrtak, 20. studenoga 2025. okupilo je deset najperspektivnijih studentskih timova koji su pred stručnjacima iz industrije i akademske zajednice predstavili svoje inovativne startup ideje. Time su pokazali konkretne rezultate rada na projektu čiji je primarni cilj transformacija visokoškolskih ustanova u istinska središta inovacija i poduzetništva.
Žiri u sastavu Stevica Kuharski (Fil Rouge Capital), Filip Stipančić (SMION), Damir Prusac (Infobip), Dalibor Marijanović (VESNA VC fond) te doc. dr. sc. Ivona Huđek (Sveučilište Sjever) imao je iznimno težak zadatak: odabrati tri najbolja tima među deset ideja koje su sve redom pokazale jasnu perspektivu razvoja i tržišnu vrijednost. Članovi žirija posebno su istaknuli zrelost prezentacija, kvalitetu pripreme i razinu inovativnosti koju su studenti demonstrirali.
Projekt HEI2MARKET, ukupne vrijednosti 1.340.000 eura, provodi se s ciljem dubinske transformacije visokog obrazovanja kroz uvođenje poduzetničkih sadržaja, unaprjeđenje transfera tehnologije te poticanje razvoja startup ekosustava unutar sveučilišnih institucija. Njegova važnost za Sveučilište Sjever vidi se ne samo u podizanju kvalitete obrazovnih programa, nego i u stvaranju kulture inoviranja koja dugoročno jača lokalnu i regionalnu zajednicu.
Rektor Sveučilišta Sjever, prof. dr. sc. Damir Vusić, naglasio je strateški značaj projekta. „Ovo je jedan od prvih projekata Sveučilišta Sjever u okviru poziva Obzor, a za nas predstavlja povijesni korak prema izgradnji visokoinovativne, tržišno orijentirane akademske institucije. Kroz razvoj poduzetničkih kompetencija naših studenata stvaramo preduvjete za generiranje kreativnih, održivih i primjenjivih ideja koje mogu imati stvaran učinak u gospodarstvu.“
Studenti uključeni u projekt prošli su sveobuhvatnu edukaciju kroz posebno kreiran kurikulum koji obuhvaća poduzetničke vještine, kreiranje poslovnih modela, komunikaciju s investitorima i osnovna znanja o tržištu. Uslijedili su kick-off sastanci i selekcija, a odabrani timovi zatim su sudjelovali u interaktivnim radionicama i intenzivnim mentoring sesijama, koje su ih pripremile za završno predstavljanje pred stručnim žirijem.
„Naš je cilj do 2030. godine osposobiti visokoškolske ustanove uključene u projekt da postanu ključna mjesta inovacija i razvoja poduzetništva. Planiramo ojačati kompetencije gotovo 2400 studenata te više od 350 zaposlenika. Time stvaramo čvrstu i održivu osnovu za razvoj poduzetničke kulture koja će nastaviti živjeti i nakon završetka projekta“, istaknuo je prof. dr. sc. Marin Milković, prorektor za znanstveno-umjetnički rad i međunarodnu suradnju, a u jedno i voditelj ovog projekta.
Član žirija, predstavnik investicijskog fonda i mentor brojnih startupova, Stevica Kuharski, dodatno je naglasio vrijednost studentskog natjecanja. „Sudjelovanje u ovakvim programima pruža mladima jedinstvenu priliku da bez straha istražuju, eksperimentiraju i testiraju svoje ideje. Za neke će to biti početak poduzetničkog puta, a za druge važna lekcija o tome kako razmišljati inovativno i poslovno. U svakom slučaju, ovo je iskustvo koje ih oblikuje i priprema za stvarne izazove koji dolaze nakon studija.“
Među jakom konkurencijom prva tri mjesta na UNIN Student HEI2MARKET Startup Competition 2025. osvojili su:
- 1. mjesto (3.000 €): Voxatia — Matea Eterović, studentica Poslovanja i menadžmenta koja je osmislila platformu za kreiranje personalizirane skladbe koja nastaje sekvencioniranjem genoma iz DNK;
- 2. mjesto (1.500 €): Twister Straw — Ema Zavrtnik i Katarina Đukes, studentice Prehrambene tehnologije i njihov novi proizvod – ekološka slamka s integriranom kapsulom napitka;
- 3. mjesto (500 €): Pametno ležište — Mario Oštrkapa – student na studiju Ambalaža, zaštita okoliša i recikliranje koji je osmislio prilagodljivi umetak za proteze za osobe s invaliditetom.
Pobjedničke ideje istaknule su se kreativnošću, inovativnim pristupom i jasnim planom razvoja, a osim novčanih nagrada, sudionicima su donijele i vrijednu vidljivost među investitorima te otvaranje mogućnosti za daljnji razvoj projekata.
Projekt HEI2MARKET okuplja sedam partnera iz šest zemalja — pet visokoškolskih institucija i dva poslovna partnera — te predstavlja jedan od najznačajnijih međunarodnih poduzetničko-inovacijskih pothvata u kojem Sveučilište Sjever sudjeluje kao vodeći partner. U sljedeće dvije godine projekt će nastaviti graditi poticajno okruženje u kojem studenti ali i akademsko osoblje mogu sigurno, stručno i motivirano razvijati svoje poduzetničke ideje i graditi temelje za uspješne inovativne projekte.