Gostujuća predavanja HEP-a i Javne vatrogasne postrojbe grada Varaždina obogatila nastavu na studiju Graditeljstva
U sklopu kontinuirane suradnje s gospodarskim i javnim sektorom, na Sveučilištu Sjever ponovno su održana stručna pozvana predavanja koja su studentima diplomskog studija Graditeljstva pružila vrijedan uvid u stvarne izazove i primjere iz prakse.
Damir Korpar, dipl. ing. građ., samostalni inženjer u službi za investicije proizvodnog područja Hidroelektrana Sjever pri Hrvatskoj elektroprivredi, 20. siječnja 2025. održao je predavanje za studente druge godine sveučilišnog diplomskog studija Graditeljstva, u sklopu kolegija Vodni sustavi, nositelja kolegija izv. prof. dr. sc. Bojana Đurina. Tijekom predavanja predstavljen je sustav hidroelektrana i akumulacija HE Sjever na rijeci Dravi, s naglaskom na tehničku izvedbu i izazove vezane uz utjecaj na okoliš. Studentima je pružen detaljan uvid u složenost vođenja takvih sustava, kao i njihov značaj za energetski sustav i održivi razvoj.
Tjedan ranije, 13. siječnja 2025., predavanje je održao i Matej Dvoršćak, mag. ing. traff., voditelj vatrogasne grupe u Javnoj vatrogasnoj postrojbi grada Varaždina, koji je govorio na temu Opasnosti kod spašavanja u bujičnim vodotocima. Predavanje je obuhvatilo primjere akcidentnih situacija u vodi, poplava i drugih opasnih situacija, ističući izazove i metode spašavanja te važnost obuke i pripreme u kriznim situacijama.
Ova gostujuća predavanja nastavak su iznimno uspješne suradnje Sveučilišta Sjever s relevantnim institucijama i stručnjacima iz prakse, čime se dodatno obogaćuje nastavni proces. Uz predavanja, suradnja uključuje i zajedničke terenske aktivnosti, poput hidroloških i geodetskih mjerenja s Javnom vatrogasnom postrojbom Varaždin, kao i planove buduće stručne suradnje s Hrvatskom elektroprivredom.
Povezivanje s gospodarskim i javnim sektorom jedan je od strateških ciljeva Sveučilišta Sjever, osobito u tehničkim znanostima, gdje je prijenos znanja iz stvarnih inženjerskih i operativnih izazova od neprocjenjive važnosti za obrazovanje budućih stručnjaka.